You're currently viewing an old version of this dataset. Data files may not match the old version of the metadata. View the current version.

شیـوه نامه تغییـر کتاب های درسـی

در نظام تعليم و تربيت رسمی عمومي جمهوري اسلامي ایران، كتاب درسي از جايگاه بسيار بالايي برخوردار است و در حال حاضر، به عنوان اصلي ترين جزء بسته تربیت و يادگيري، براساس برنامه درسی معين و با حجمي مشخص براي تربيت، آموزش و يادگيري دانش آموزان، فرصت های تربیت و یادگیری را فراهم می کند. كتاب درسي از طرف مخاطبان اصلي آن يعني دانش آموزان و کاربران آن یعنی معلمان، متوليان و علاقه مندان اين حوزه، از لحاظ ابعاد فرهنگي، مذهبي، اجتماعي، سياسي، اقتصادي و حتي جغرافيايي و زماني، با حساسيت بسيار بالايي مورد رصد و پايش قرار مي گيرد. به همین دلیل، هرگونه تغيير در آن، تبعات و بازتاب بالايي در پي خواهد داشت. بنابراين، باید در تغييرات و اصلاحات كتاب هاي درسي نهايت حساسيت و دقت را به کار بست. در اين راستا، شيوه نامه حاضر مراحل و فرايند انجام اصلاحات و تغييرات در كتاب هاي درسي را ترسيم کرده است.

Data and Resources

Additional Info

Field Value
Last Updated اکتبر 12, 2024, 11:45 (+0330)
Created اکتبر 12, 2024, 10:34 (+0330)