آشنایی با راه آهن پرسرعت، ۱۳۹۱

راه آهن قد یمی ترین و او لین شیوه حمل و نقل عمومی است و تا قبل از توسعه همه جانبه حمل و نقل جاده ای در او ایل قرن بیستم م یلادی در زمینه حمل و نقل زم ینی بار و مسافر بی رقیب بود . بعد از جنگ جها نی دوم با بهبود ز یادی كه در وضع یت تولید اتومبیلها ، احداث اتوبان ها و ارائه سرویس های هوایی صورت گرفت ، شیوه های دیگر در دسترس تعداد بس یار بیشتری از مردم قرار گرفت و به این تر تیب سهم را ه آهن در جابجایی مسافر كاهش ز یادی یافت. پس از جنگ جهانی دوم در ژاپن و اروپا توجه زیادی به توسعه و بهبود راه آهن داده شد، در حا لی كه در ایالات متحده آمریكا در حمل و نقل مسافری سیاست بر توسعه حمل و نقل هوایی و جاد ه ای و گسترش و تكمیل روزافزون شبكه اتوبان ها ی بین ایالتی قرار گرفت . راه آهن مسافری در ایالات متحده آمریكا كمتر رقابتی بوده است ، چون در درجه اول دولت به توسعه حمل و نقل هوایی و جاد ه ای توجه داشته است و د ر درجه دوم این كشور بسیار پهناور و باچگا لی جمعیتی كم است و در چنین كشورها یی توسعه را ه آهن مسافر ی آنهم از نوع پرسرعت مقرو ن به صرفه نیست

Data and Resources

Additional Info

Field Value
وبسایت سازمان
کارشناس مسئول داده ناصرزاده فرمیسک
سمت کارشناس مسئول داده
تلفن مسئول داده
پست الکترونیکی مسئول داده
آدرس سازمان مسئول داده
شهر تهران
استان تهران
Version
شناسه فراداده e2133f53-8a04-40b4-9ae4-3b180dc9614b
تاریخ نشر 1399-02-27
تاریخ بازنگری 1399-02-27
وضعیت رکورد اتمام یافته
زبان فارسی
نرخ به روزرسانی به میزان نیاز