You're currently viewing an old version of this dataset. Data files may not match the old version of the metadata. View the current version.

آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان

رتبه­ بندی معلمان مطابق قانون نظام رتبه ­بندی معلمان و این آیین­ نامه به منظور افزایش کیفی فرایند تعلیم و تربیت، اعتلای کرامت و منزلت اجتماعی معلمان، استقرار نظام پرداخت­ها براساس تخصص و شایستگی­ ها، عملکرد رقابتی معلمان، مهندسی نیروی انسانی، توسعه مستمر و نظام­مند شایستگی­های عمومی، تخصصی، حرفه­ای و تربیتی و کیفیت عملکرد معلمان، تقویت انگیزه و رضایت­مندی شغلی و ارتقای تعهد و تقویت هویت حرفه­ ای معلمان براساس نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرا می­ شود.

Data and Resources

Additional Info

Field Value
Last Updated فوریهٔ 13, 2024, 10:15 (+0330)
Created فوریهٔ 10, 2024, 13:17 (+0330)
ارزیابان حرفه ای اد صاحب نظری کـه بـه پیشنهاد و معرفی وزارت از بین اعضای هیات علمی شاغل یا بازنشسته دانشگاه های کشور یا وابسته بـه وزارت و یا معلمان شاغل و بازنشسته آموزش و پروش با مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر کـه از سوی مرکز آموزش مدیریت دولتی بر اساس الگوی ارزیابی حرفه ای آموزش داده شده و گواهینامه ارزیابی دریافت می نمایند.
دسته بندی رتبه ها آموزشیار معلم،مربی معلم، استادیارمعلم، دانشیارمعلم و استاد معلم
وظایف و اختیارات هیات ممیزه استانی ۱ ـ تشکیل دبیرخانه هیات ممیزه استانی بدون توسعه تشکیلاتی در مدیریت منابع انسانی و امور اداری اداره کل. ۲ ـ نظارت بر عملکرد و تصمیمات هیات های ممیزه شهرستان/ منطقه/ ناحیه و ابطال و اصلاح تصمیمات آنها در صورت عدم رعایت ضوابط قانونی. ۳ ـ نظارت بر تشکیل دبیرخانه ‌های هیات‌ های ممیزه شهرستان/ منطقه/ ناحیه و پشتیبانی از دبیرخانه ها. ۴ ـ پاسخگویی بـه استعلامات در نحوه رسیدگی، محاسبه امتیازات و تعیین رتبه‌ های مشمولین قانون در چهارچوب قانون و آیین ‌نامه اجرایی و مصوبات هیات‌ ممیزه مرکزی. ۵ ـ بررسی و تایید رتبه استادیار معلم و بررسی و ارزیابی رتبه دانشیار معلم جهت تایید نهایی هیات ممیزه مرکزی. ۶ ـ رسیدگی بـه اعتراضات و شکایات احتمالی از عملکرد هیات‌ های ممیزه شهرستان/ منطقه/ ناحیه و ارجاع بـه هیات ممیزه مرکزی در صورت نیاز. ۷ ـ نظارت بر عملکرد و پشتیبانی مناسب از سامانه رتبه‌ بندی در سطح استان. ۸ ـ تهیه و ارایه گزارش ‌های دوره‌ ای و انعکاس موانع و مشکلات مربوط بـه اجرای فرایند های رتبه ‌بندی معلمان بـه هیات ‌ممیزه مرکزی.
وظایف و اختیارات هیات ممیزه مرکزی ۱ ـ نظارت کلی بر حسن اجرای نظام رتبه‌ بندی معلمان و تحقق اهداف قانون. ۲ ـ تدوین و تصویب برنامه های مورد نیاز برای اجرای مطلوب قانون و این آیین ‌نامه. ۳ ـ نظارت بر عملکرد و تصمیمات هیات ‌های ممیزه استانی و شهرستانی. ۴ ـ نظارت بر تشکیل دبیرخانه ‌های هیات های ممیزه استانی و شهرستانی و پشتیبانی مؤثر از آنها. ۵ ـ پاسخگویی بـه استعلامات و ایجاد رویه واحد در نحوه رسیدگی، محاسبه امتیازات و تعیین رتبه‌ های مشمولین قانون از طریق ابلاغ ساز و کارهای مناسب و پیش ‌بینی آنها در سامانه رتبه‌ بندی. ۶ ـ بررسی و تایید رتبه‌ دانشیار معلم و استاد معلم و تعیین رتبه های مشمولین حوزه ستادی و اعضای هیات‌ های ممیزه مشمول قانون. ۷ ـ رسیدگی بـه اعتراضات و شکایات احتمالی از عملکرد هیات‌ های ممیزه استانی از طریق ایجاد بستر مناسب در سامانه رتبه بندی جهت اعتراض و شکایت افراد بـه صورت الکترونیکی. ۸ ـ بررسی نتایج حاصل از اجرای قانون، اخذ بازخورد، آسیب‌ شناسی و ارایه پیشنهاد اصلاح و بازنگری در قوانین و مقررات ذی‌ ربط بـه وزارت