شما در حال مشاهده نسخه قدیمی این دیتاست هستید.فایل‌های داده ممکن است با متادیتای نسخه قدیمی مطابقت نداشته باشد. نسخه بروز دیتاست را از اینجا ببینید.

آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان

رتبه­ بندی معلمان مطابق قانون نظام رتبه ­بندی معلمان و این آیین­ نامه به منظور افزایش کیفی فرایند تعلیم و تربیت، اعتلای کرامت و منزلت اجتماعی معلمان، استقرار نظام پرداخت­ها براساس تخصص و شایستگی­ ها، عملکرد رقابتی معلمان، مهندسی نیروی انسانی، توسعه مستمر و نظام­مند شایستگی­های عمومی، تخصصی، حرفه­ای و تربیتی و کیفیت عملکرد معلمان، تقویت انگیزه و رضایت­مندی شغلی و ارتقای تعهد و تقویت هویت حرفه­ ای معلمان براساس نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرا می­ شود.

داده و منابع

اطلاعات تکمیلی

فیلد مقدار
آخرین بروزرسانی فوریهٔ 13, 2024, 10:15 (+0330)
Created فوریهٔ 10, 2024, 13:17 (+0330)
ارزیابان حرفه ای اد صاحب نظری کـه بـه پیشنهاد و معرفی وزارت از بین اعضای هیات علمی شاغل یا بازنشسته دانشگاه های کشور یا وابسته بـه وزارت و یا معلمان شاغل و بازنشسته آموزش و پروش با مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر کـه از سوی مرکز آموزش مدیریت دولتی بر اساس الگوی ارزیابی حرفه ای آموزش داده شده و گواهینامه ارزیابی دریافت می نمایند.
دسته بندی رتبه ها آموزشیار معلم،مربی معلم، استادیارمعلم، دانشیارمعلم و استاد معلم
وظایف و اختیارات هیات ممیزه استانی ۱ ـ تشکیل دبیرخانه هیات ممیزه استانی بدون توسعه تشکیلاتی در مدیریت منابع انسانی و امور اداری اداره کل. ۲ ـ نظارت بر عملکرد و تصمیمات هیات های ممیزه شهرستان/ منطقه/ ناحیه و ابطال و اصلاح تصمیمات آنها در صورت عدم رعایت ضوابط قانونی. ۳ ـ نظارت بر تشکیل دبیرخانه ‌های هیات‌ های ممیزه شهرستان/ منطقه/ ناحیه و پشتیبانی از دبیرخانه ها. ۴ ـ پاسخگویی بـه استعلامات در نحوه رسیدگی، محاسبه امتیازات و تعیین رتبه‌ های مشمولین قانون در چهارچوب قانون و آیین ‌نامه اجرایی و مصوبات هیات‌ ممیزه مرکزی. ۵ ـ بررسی و تایید رتبه استادیار معلم و بررسی و ارزیابی رتبه دانشیار معلم جهت تایید نهایی هیات ممیزه مرکزی. ۶ ـ رسیدگی بـه اعتراضات و شکایات احتمالی از عملکرد هیات‌ های ممیزه شهرستان/ منطقه/ ناحیه و ارجاع بـه هیات ممیزه مرکزی در صورت نیاز. ۷ ـ نظارت بر عملکرد و پشتیبانی مناسب از سامانه رتبه‌ بندی در سطح استان. ۸ ـ تهیه و ارایه گزارش ‌های دوره‌ ای و انعکاس موانع و مشکلات مربوط بـه اجرای فرایند های رتبه ‌بندی معلمان بـه هیات ‌ممیزه مرکزی.
وظایف و اختیارات هیات ممیزه مرکزی ۱ ـ نظارت کلی بر حسن اجرای نظام رتبه‌ بندی معلمان و تحقق اهداف قانون. ۲ ـ تدوین و تصویب برنامه های مورد نیاز برای اجرای مطلوب قانون و این آیین ‌نامه. ۳ ـ نظارت بر عملکرد و تصمیمات هیات ‌های ممیزه استانی و شهرستانی. ۴ ـ نظارت بر تشکیل دبیرخانه ‌های هیات های ممیزه استانی و شهرستانی و پشتیبانی مؤثر از آنها. ۵ ـ پاسخگویی بـه استعلامات و ایجاد رویه واحد در نحوه رسیدگی، محاسبه امتیازات و تعیین رتبه‌ های مشمولین قانون از طریق ابلاغ ساز و کارهای مناسب و پیش ‌بینی آنها در سامانه رتبه‌ بندی. ۶ ـ بررسی و تایید رتبه‌ دانشیار معلم و استاد معلم و تعیین رتبه های مشمولین حوزه ستادی و اعضای هیات‌ های ممیزه مشمول قانون. ۷ ـ رسیدگی بـه اعتراضات و شکایات احتمالی از عملکرد هیات‌ های ممیزه استانی از طریق ایجاد بستر مناسب در سامانه رتبه بندی جهت اعتراض و شکایت افراد بـه صورت الکترونیکی. ۸ ـ بررسی نتایج حاصل از اجرای قانون، اخذ بازخورد، آسیب‌ شناسی و ارایه پیشنهاد اصلاح و بازنگری در قوانین و مقررات ذی‌ ربط بـه وزارت