You're currently viewing an old version of this dataset. Data files may not match the old version of the metadata. View the current version.

شیوه نامه اجرای «برنامه شناسایی معلمان نمونه»

هر ساله وزارت آموزش و پرورش با طراحی برنامه ای با عنوان « شناسایی معلمان نمونه» به شناسایی معلمانی كه ازحیث عملکردی با داشتن وجدان كاری بالا، مسئولیت پذیری زیاد، پشتکار، خلاقیت و ابتکار عمل و اخلاق مداری برجسته باشند، پرداخته تا ضمن معرفی آنها به جامعه آموزش و پرورش به عنوان الگو، به تشویق و ترویج این ابعاد از فرهنگبپردازد. این فرآیند طوری طرح ریزی شده است تا با بهره گیری از نظرات دانش آموزان، اولیاء، همکاران هم پایه و هم رشته، مدیران و ارزیابان مجرب از طریق مصاحبه و مشاهده به تجزیه و تحلیل موارد فوق از زوایای مختلف عملکردی معلمان در ابعاد شخصیتی، نگرشی، توانمندی، مهارتی، تخصصی و حرفه ای بپردازد. این فرآیند در سطوح مختلف مدرسه ای، منطقه ای، استانی و كشوری انجام خواهد گرفت.

Data and Resources

Additional Info

Field Value
Last Updated فوریهٔ 13, 2024, 10:16 (+0330)
Created ژانویهٔ 29, 2024, 11:35 (+0330)
اهداف برنامه -شناسايی، معرفی و تجلیل از معلمان نمونه به عنوان الگو 2- اعتلای فرهنگ عمومی تکريم و قدردانی از معلمان و تقويت جايگاه اجتماعی آنان3 -تقويت خودباوری و ايجاد انگیزه در بین معلمان
بستر اجرای برنامه پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورشmy.medu.ir
مشمولين برنامه كلیه معلمان رسمی، پیمانی، آزمايشی، قراردادی، خريد خدمت شاغل در تمام واحدهای آموزشی و پرورشی اعم از دولتی، غیردولتی( نیروهای آزاد( در هر يک از دوره های تحصیلی ابتدايی، متوسطه اول و دوم كه به صورت موظف ، حداقل 12 ساعت تدريس در هفته داشته باشند.
هدف عملیاتی برنامه درسند تحول بنیادین آموزش و پرورش هدف عملیاتی شماره 10 و راهکار شماره 8-2 سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش